2014. május 19., hétfő

Házi kenyér

                            Ez volt az első próbálkozásom e téren. Sokat olvastam és nézelődtem, sőt még egy kenyérsütésért rajongó csoportba is meghívtak, így érthető volt, hogy előbb utóbb elcsábulok. 
Annyi szépséget láttam ott, hogy habár nem eszünk sok pékárut, muszáj volt sütnöm nekem is. 

A hétvégén egész napos programra mentünk, így gondoltam itt a remek alkalom, hogy házi kenyérből készítsünk szendvicseket. ÉÉÉS mennyire jó ötlet volt. Sosem esett még ilyen jól a szendvics:). Feltöltöttem a képemet és olyan sokan, olyan kedvesek voltak, hogy még a receptet is elkérték. Habár szokásomtól eltérően telefonnal fotóztam, de mivel megígértem, így felteszem a receptet és a képeket is.
                Londonban lakunk, így a liszt, amit használtam nem hiszem, hogy beszerezhető otthon. Mivel azonban ez egy alap kenyér liszt, nem hiszem hogy az otthoni nem felelne meg. Ja és igen, azért szilikon formában sütöttem, hogy szép egyforma szeleteket kapjunk a szendvicsekhez. 19 szeletet kaptunk ebből a mennyiségből, de hiszitek vagy sem egy szendviccsel annyira jóllaktam, mint a boltival még sosem.


Hozzávalók:
  • 450 g kenyérliszt
  • 225 ml víz (langyos)
  • 2 evőkanál olíva olaj (én extra szüzet használtam)
  • 2 evőkanál vegyes virágméz
  • 1 és 1/4 teáskanál só
  • 1 és fél teáskanál szárított élesztő
  • 2 evőkanálnyi lenmag a tetejére
  • 3 db jégkocka
Az elkészítés menete:
  1. A lisztet az élesztővel és a sóval jól elkevertem, majd hozzáadtam a vizet, olajat és a mézet.
  2. Ezután a habverő dagasztó spiráljával nagyjából összekevertem egy gombóccá.
  3. Kézzel folytattam a dagasztás kb. 30 percig, amíg szépen egybe nem állt a kis gombócom és nem volt olyan kő kemény.
  4. Ezután megszórtam a gombóc tetejét egy kis liszttel és lefedtem. Magára hagytam amíg a duplájára nem kelt.
  5. Mikor már szép nagyra nőtt, újra átgyúrtam (liszt nélküli deszkán, nem ragadt oda!).
  6. Formáztam belőle egy hengeres alakot, majd egy szilikon formába tettem. (Lenti képen jól látszik).
  7. Betettem a kis hengeremet a szilikon formába és jól lenyomkodtam, hogy a sarkokba is szépen kitöltse az űrt.
  8. Ezután egy kicsit megvizeztem a kezem és megsimogattam a tetejét, hogy jól bele tudjon ragadni a lenmag, amit rá is szórtam.
  9. Újra lefedtem és megint a duplájára kelesztettem.
  10. Előmelegítettem a sütőt 200 fokra, légkeverésesre állítottam, majd betettem a kenyérkét.
  11. Bedobtam a sütőbe 3 db. jégkockát és 45 percen keresztül ki sem nyitottam.
  12. Ekkorra teljesen megsült, amit onnan tudtam, hogy a formából kiborítva megütögettem az alját és kopogott.
  13. Rácson hagytam kihűlni.
Ennyi volt az egész, szépen szeletelhető nagyon finom kenyeret kaptunk. :) Máskor is sütök még! :)

És akkor jöjjenek a képek:

A forma, amiben sütöttem

A kisült kenyér felülről

A liszt

Kisült kenyér felszeletelve



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése