2012. március 31., szombat

Húsvéti fészkek

                    A húsvéti asztal nem csak a menü miatt okoz sokszor fejtörést a háziasszonyoknak, hanem bizony a díszítése miatt is. Persze könnyen fel lehet dobni egy csokor friss virággal, ami nem csak jól mutat, de finom az illata és egyet jelent nálunk a Húsvéttal:). 
De bizony, ha olyan kicsi az asztalotok, mint nekünk, akkor luxus virággal elveni a helyet az ételek elől:), erre az esetre (no és nem utolsó sorban, mert isteni édesség) alkottam meg, és osztom meg veletek a következő receptemet. A képek magukért beszélnek! Próbáljátok ki és dobjátok fel velük az asztalt:). Kettő az egyben: dísz és finom, ráadásul sütni sem kell hozzá...
Én kétfélét készítettem az egyik fajta puffasztott rizsből, a másik pedig zabpehelyből készült, de szerintem még jó lehet kukoricapehelyből is!


Puffasztott rizses változat marcipán tojásokkal




Hozzávalók 5 db (puffasztott rizs) fészekhez:
  • fél tábla 70%-os étcsokoládé
  • fél zacskó vaníliás cukor
  • 3 evőkanál főzőtejszín
  • 12 evőkanál puffasztott rizs (muffin formánként két- és egy kicsi evőkanálnyi) zabpehelyből ugyanez az adag, kb 2 evőkanál/muffin forma
A töltelékhez:
  • 6 evőkanál kókuszreszelék
  • 1 csomag csokipuding
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 2 dl tej
  • 3 dl kókusztej
  • zöld ételszínezék
  • marcipán tojások ízlés szerint
                   A csokit a tejszínnel és a vaníliás cukorral vízfürdő felett felolvasztom. A szilikon muffin formákba kimérem a puffasztott rizs/zabpehely adagokat és rákanalazok 2 evőkanálnyi olvasztott csokit minden adagra. Jól összekeverem, hogy mindenhol befedje a csoki a rizst/zabpelyhet. Eloszlatom a formában, úgy hogy az alja ne legyen lyukas, és az oldalára is jusson. Amikor ez kész, egy éjszakára hűtőbe teszem. Másnap óvatosan kiszedem a fészkeket egy tálcára.
                A pudingot elkészítem és a fészkekbe adagolom, kb félig töltöm ki vele. A tetejét megszórom zöldre színezett kókuszreszelékkel és erre ültetem a tojásokat.
Érdemes kipróbálni, az apróságok el lesznek ájulva, a nagyobbak szintén:). 
Szerintem még ajándéknak is kiváló ötlet, vagy a locsolóknak ebben a fészkecskében adni át a piros tojást :).

Örömteli készülődést kívánok!


A zabpelyhes változat színes tojásokkal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése