2012. január 30., hétfő

Szedres muffin

Azért készült ez az édesség muffin formában, mert a kedves munkatársaimnak így könnyebb elszállítanom:), de nyugodtan meg lehet sütni kör, vagy tégla alakban is, az íze ugyanolyan jó lesz:)



Hozzávalók: (12 darabhoz)

  • 35 dkg szeder (konzerv, befőtt vagy fagyasztott is jó- ekkor fagyott állapotban keverjük a tésztába!, én befőttből készítettem)
  • 20 dkg liszt
  • 15 dkg barna cukor
  • 12 dkg margarin
  • 1 evőkanál vanília aroma
  • 20 dkg tejföl (20%-os)
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 egész tojás
  • 15 dkg darált vagy szeletelt mandula vagy dió (én ebbe szeletelt mandulát tettem)
                   A margarint a tojással, cukorral, vanília aromával és a tejföllel jól elkevertem. Hozzászitáltam a sütőport és a lisztet és együtt is jól elkevertem, majd mehet hozzá a mandula és óvatosan hozzákeverjük a szedret, hogy a lehető legkevésbé törjenek össze.
A masszát muffinkapszlikba kanalaztam és 180 fokos sütőben készre sütöttem.

                Mikor megsült kivettem és kanalaztam rájuk egy-egy teáskanál szederlevet, (ami a befőttből megmaradt) muffinonként, majd megszórtam egy-egy csipet barnacukorral és további két percre visszatoltam a sütőbe.
Próbáljátok ki, megéri! Nem száraz a tésztája, ízletes és könnyed:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése