2012. január 19., csütörtök

Mogyorókrémes macaron, avagy első szárnynyitogatásom ezen a téren...

                  Nagyon sokat hallottam a macaronról, sok helyen láttam is. Voltunk ősszel a csokoládé fesztiválon a budai várban és ott meg is kóstoltuk. Mit ne mondjak nem győzött meg... Éppen ezért fel is tettem magamba  kérdést, hogy miért hoz ez ennyire lázba mindenkit?
Elkezdtem utána olvasni és rengeteg receptet, képet, tanácsot találtam. Mindegyik azt taglalta, hogy milyen bonyolult ezt a kis habcsók szerű, krémmel töltött édességet elkészíteni.
                  A kezdeti sokk után, amit a macaron receptek elolvasása okozott, rátaláltam végre egy olyanra, amely elnyerte a tetszésemet és illik a Nuts 'n' roll életérzéshez. :) 
A szerzője "Latsia konyhája" és, hogy az ő szavaival éljek "semmi flikk-flakk" és kész a macaron:)
                  Az igazság azonban az, hogy nem teljesen követtem ezt a receptet (sem), mert amikor elhatároztam, hogy elkészítem még olyan tanácsokat követtem, - miszerint válaszd ketté a tojásokat és hagyd öregedni őket.                                             
Volt, aki azt írja, hogy 48 órára tedd szobahőmérsékletű helyre. Ó te jó ég, gondoltam, csak nem akarok a szalmonellával közelebbi ismeretséget kötni, így ugyan kettéválasztottam a tojásokat, de azt az opciót választottam, hogy biztos, ami biztos a hűtőben hagyom. Csak tud ott is öregedni, de ha mégsem akkor beköltözök minden este, hogy magam se öregedjek:)
                   A nagy nap elérkezett, elkezdtem az előkészületeket (beszereztem a darálót és vettem elemet a mérlegembe), gondoltam most az egyszer végig követem pontról pontra a receptet, leszámítva a tojásöregítést. 
De a pontos grammokat sem tudtam kiszámolni, ugyanis a mérlegem nem működött (de legalább van egy rakás elemem), szerencsére van egy üvegből készült mércém, ami olyan mint egy nagy pohár (tojásfehéjét azonban nem tudom gramra lemérni). 
Így arra a következtetésre jutottam, muszáj megpróbálnom kb-ra macaront sütni:) Íme a hozzávalók, ahogyan én készítettem (az eredeti recept itt található).



Hozzávalók a macaronhoz (35 db lett belőle nekem):
  • 4 db M-es tojás fehérjéje
  • 12,5 dkg finomra darált mandula
  • 25 dkg porcukor
  • 8dkg kristálycukor
  • 1 teáskanál keserű kakaópor
  • durvára darált, pörkölt törökmogyoró
Hozzávalók a krémhez:
  • 6 evőkanál mogyorókrém (pl. nutella)
  • 1dl tej
  • 1 marék durvára darált törökmogyoró
  • 2 teáskanál keserű kakaópor
             A tojásfehérjéket habverővel, csipet sóval kemény habbá vertem, közben apránként hozzáadtam a kristály cukrot, és az átszitált kakaóport. A darált mandulát összekevertem a porcukorral és a habhoz forgattam óvatosan. A masszát nyomózsákba töltöttem és sütőpapírral kibélelt tepsire nyomtam egyforma, kb. 20 Forintos érme nagyságú korongokat. Tetejüket megszórtam a durvára darált mogyoróval.
30 percre félretettem száradni őket. 
Eközben elkészítettem a krémet, amihez a mogyorókrémet összekevertem a langyos tejjel, a kakaóporral és a mogyoróval. Felhasználásig a hűtőbe tettem.

A sütőt előmelegítettem 160 fokra és betoltam a macaronnal teli tepsit. 12 percig sütöttem légkeveréses fokozaton, majd a sütőből kivéve hűlni hagytam. Miután kihűlt, nyomózsákból krémet adagoltam rá (nem szabad sokat nyomni!) és összeillesztettem egy másik koronggal. 
                Elképedve tapasztaltam, hogy ellentétben azzal, amit kóstoltam ez finoman roppant, majd olvadt szét a számban...
Erre az édességre tényleg igaz, hogy egy falat Mennyország, már értem miért van oda érte mindenki, aki evett már belőle jót :)! Érdemes kipróbálni!






1 megjegyzés:

  1. Nahh ez az, ami nekem nem így nézett ki karácsonykor :-(! Nagyon szép lett Top!

    VálaszTörlés